3rd Weerk already :) - Reisverslag uit Ladera Ranch, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu 3rd Weerk already :) - Reisverslag uit Ladera Ranch, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu

3rd Weerk already :)

Door: Rick de Wit

Blijf op de hoogte en volg Rick

14 September 2015 | Verenigde Staten, Ladera Ranch

Hallo Nederland!

Wauw wat heb ik weer veel gedaan deze week haha,

Dinsdag ben ik dus naar school gegaan en toen ik thuis kwam was Maud er nog, 's middags lekker gezwommen en 's avonds hadden we een barbecue met de familie, want het Football seizoen gaat weer beginnen hahah. Dus hebben ze een zogenaamde Fantasy League. Dat houd in dat de hele familie een team samenstelt van Football Spelers en de spelers mogen maar 1 keer gekozen worden, dus het was vechten om de beste, iedereen was zo fanatiek schreeuwen geweldig. Je moest 1 voor 1 kiezen en er deden 33 mensen mee, en je moest 15 spelers kiezen, dus het duurde wel even haha. Als je niet op tijd reageerde dan koos de computer er 1 voor je, je wist precies wanneer iemand te laat was ; "Shit shit shit fuck" haha. Het eten was ook erg lekker en er zwommen ook mensen, kortom gezellig! Na de Barbecue werd Maud opgehaald door haar nieuwe Familie, dus daar ging me tijdelijk zus :P. Daarna hebben we nog ff wat gedronken film gekeken (doen ze bijna elke avond) en ben ik gaan slapen.

Woensdag ochtend had ik gewoon weer school, gelukkig was ik al om 12:17 klaar :) eerst heb ik wat huiswerk gedaan, wat niet veel is haha, en daarna ben ik gaan zwemmen. Rond een uur of 4 ben ik naar de stad gegaan om nieuwe voetbalkleren te halen, want die had ik niet meer. Daarna ben ik weer gaan zwemmen want we zitten midden in een hittegolf hahah! Elke dag is het rond de 39 graden hier, vind het niet vervelend hahah. Maar toen opeens kwam er een storm, het regende heel hard en het waaide ook heel hard, alleen was het maar voor een minuutje of 5 á 10. Dusja. Ze waren er wel erg blij mee want de meren staan droog en ze hebben een tekort aan water hier.. Dus niet te lang douchen :P. 'S avonds heb ik het zwembad schoongemaakt, want de zwembad-man (ja ook die hebben we) was dinsdag geweest, en door de storm lagen er veel bladeren in het zwembad, dus heb ik het maar schoongemaakt. Want ik wilde zwemmen 's avonds dan is het zoo lekker, het water is dan heerlijk, en we hebben lichten in het zwembad dus het is echt top! Daarna ben ik naar binnen gegaan douchen etc. En lekker gaan slapen.

Donderdag op school hadden we een minumday, dat houd ik dat je van 8:00 tot 12:40 les hebt, iedereen, want 's avonds konden de ouders naar school om onze lessen ook te volgen ofzo, het heet Back to School night. Op school elke dag om 9:45 hoor je de principal zeggen; now please stand up and raise your hand to your breast and look to the American flag ofzo. Dus sta je op leg je hand op je hart en dan kijkt naar de Amerikaanse vlag, dan zeggen ze allemaal iets, een soort van Amerikaans gebet, en als dat af is gaat de les weer door zoals het was. Best vreemd haha. De laatste 2 uur had ik powerwalking, maar omdat het 40 graden was zijn we naar binnen gegaan en mochten we met z'n allen praten of huiswerk maken, dus dat was best wel apart, maar wel leuk haha! Toen ik uit school kwam hadden Taylor, Maud en ik een oriëntatie van Denise. Gewoon de basic rules gehoord dus dat was best saai, daarna zijn we met z'n 4en naar Davids werk gegaan, want David had tegen zijn collega over mij verteld, en over voetbal enzo, en toen vroeg ze of ik het leuk vind om een keer te helpe bij de training van haar zoontje. Dus ik natuurlijk ja gezegd en zo doende bracht Denise mij naar Davids werk en Melissa (Davids Collega) mij naar de voetbaltraining. Het was echt heel leuk, die kinderen vonden me geweldig en waren erg geïnteresseerd in Nederland, en ze wisten ook nog aardig wat Nederlandse spelers op te noemen. De trainer zag mij voetballen, en aan het eind van d training kwam hij naar me toe en vroeg hij of ik een keer mee wilde trainen met Pateadoras U17, een voetbalteam die op het hoogste niveau in Amerika speelt, alleen is het een uur rijden naar de training en spelen ze vaak wedstrijden ver weg. Dus het wordt wel moeilijk en ik weet nog niet of ik het ga doen. Ik ga waarschijnlijk wel mee trainen aankomende dinsdag maar ik wil liever in het schoolteam spelen omdat dat wat makkelijk is, en de spelers daar in de buurt wonen, zodat ik ook na school en voetbal met die jongens dan wat kan doen. dus jaa, maar wel vet dat ze het überhaupt vroegen :) Daarna ben ik terug naar huis gegaan, onderweg nog even pizza gehaald gaan douchen en lekker gaan slapen.

Vrijdag was het weer een rustig dagje op school, ik be trouwens wel echt een nerd, ik heb nu 9 cijfers gehad en 8 daarvan zijn een 10 (A+), gewoon omdat ik aanwezig was, ik begin nu pas in te zien hoe goed ons onderwijs is haha. Ik was weer om 12:17 uit en heb daarna de hele middag gezond en gezwommen bij ons zwembad. en rond een uur of 5 gingen we rijden naar het Lake house, een ritje van zo'n 2 uur. Het meer waar we bij zitten heet Lake Arrowhead. Heel mooi meer, best klein maar wel leuk!. Onderweg gestopt bij een Taco fastfood company en daar kon je 3 taco's halen voor maar 2 dollar, heel goedkoop haha. Rond een uur of 7 kwamen we daar aan. Toen hebben we daar een beetje gezeten gepraat met Baba (de moeder van David) en toen zijn we op tijd gaan slapen, want we moeten weer vroeg op..

Zaterdag rond 8:00 zaten we al op de boot en begon Denise te waterskiën, daarna ging ik, en David ging pas later. Toen hebben we met 'n allen gezeten op de Doc, dat is zeg maar het boothuisje, met een klein keukentje tafel stoelen etc. Met wat mensen die in de buurt wonen. Was gezellig. Daarna ben ik naar het huis gegaan, heb ik lekker een uur in de sauna gezeten lekker een douche genomen en in het zonnetje gelegen. Ben echt veel verkleurd by the way. Daarna zijn we met de familie Frank uiteten gegaan. We gingen naar een Mexicaan en ik had echt iets heel lekkers, kip en vlees en groenten saus sla tomaten etc. En dan kon je je eigen wraps maken :) Het was heel leuk om met de familie uit eten te gaan. Mac, m'n kleine 'neefje' was echt geweldig, gingen we steen papier schaaar doen, maar hij koos pas als jij had gekozen, misschien klinkt het nu heel dom maar op dat moment was het echt geweldig. Mac zie je ook in de foto's op mijn nek (Als de foto's deze keer wel goed er op staan :S). Daarna zijn we naar huis gegaan en 's avonds ben ik naar Sarah en Daniel gegaan, dat zijn de buren, ze zijn allebei 16 dus dat is wel leuk. We hebben gepraat en ook hun waren natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar het o zo mooie Nederland. Dus dat was wel leuk. Rond een uur of 11 weer thuis en weer gaan slapen, was gesloopt. Maar ja wekker weer lekker om 7:45, heerlijk weekend haha..

Zondagochtend wekker dus om 7:45, aangekleed klaargemaakt, en naar de boot toe, want 's ochtend is het meer helemaal glad en dus ideaal om te waterskiën. Eerst ging Denise, daarna ging ik het proberen op 1, na 2 keer lukte het me, ik viel daarna wel heel snel, maar de derde keer had ik op 50 meter na een ATLtje gedaan (Around The Lake) Dat is een rondje van zo'n 30 minuten, dus ik had het aardig onder de knie, en het was echt vet op 1 ski! Je kon veel meer trucjes doen en ook veel makkelijker springen. Echt vet. Daarna ging David nog een keer, maar na 30 minuten op die ski's zijn je armen echt kapot. Daarna hebben we David gedropt en zin ik en Denise een beetje gaan dobberen in de zon. Toen zijn we naar de waterski school gegaan, want dat is van de familie Frank. Heb ik met wat dingetjes geholpen en een shirt gekregen van de waterskischool! Daarna nog even rondgekeken in het dorp en toen kreeg ik een smsje (de meeste hier kennen whatsapp nog niet) of ik mee wilde wakeborden. Maar natuurlijk haha, dus wij terug, heeft ze me afgezet bij Daniel en ging ik met hem en Sarah wakeborden! Eerst ging Daniel, die ging na een tijdje redelijk hard op z'n bek, toen had iets in die schoon z'n voet doorboord waardoor er een gat in zn voet zat, dus die was wel klaar, zag er niet zo smakelijk uit. Daarna ging Sarah, die stond nog geen minuut en ging vol op d'r bek, echt hard, ze had een tand door dr lip dus ook dat was niet zo lekker, ijs erop en die was ook klaar, nou dan mocht ik hoor, jes! hahah. Nou na een paar keer proberen stond ik dan eindelijk hoor, en ik bleef nog het langst staan van allemaal haha. Het was echt vet, dus ik heb op 1 dag leren waterskiën op 1 ski en wakeborden! echt ziek. Ze hadden echt een lekkere boot, heel laag op het water, maar overal zaten kussens dus je zat echt heel lekker. Daarna nog ff gevaren, proberen te vissen maar ze beten niet, en terug gegaan. Eenmaal terug nog even met hun gezeten en daarna ben ik naar huis gegaan, gaan douchen wat eten want we gingen terug naar Ladera. We kwamen rond 7 uur thuis, toen hebben ik en Denise Pizza's gemaakt, gegeten en nu zit ik op mijn kamer deze blog te schrijven haha.

Ik heb dit nu geschreven omdat ik nu tijd had, deels heb ik in de reis van Lake Arrowhead naar Ladera geschreven en deels gewoon thuis :P

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb vermaakt, en jaloers gemaakt natuurlijk, ik ga mijn o zo vele huiswerk maken, 3 opdrachtjes :P

Groetjes vanuit het zonnige Ladera Ranch, en tot volgende week! :)

Rick

  • 14 September 2015 - 09:42

    Juan:

    Hoi Rick,

    Zo te zien heb je het wel voor elkaar daar. Dat word nog wat als je weer terug komt, zelf je lunch maken, waterskien achter een soort van roeiboot, geen zwembad in de tuin, geen sauna, geen eigen badkamer, geen jakuzi, op dit moment 16 graden met regen, werken, een school waar een tien niet zo makkelijk is om te halen en noem het verder maar op. Hoop nog wel dat je terug kom naar Nederland!!! Leuk dat je zo'n uitgebreid verslag maakt en ik hoop dat je het ook vol blijf houden.

    Groetjes je vader ( als David deze functie nog niet heeft overgenomen)

  • 14 September 2015 - 10:03

    Tonny:

    Jeetje Rick, het lijkt wel een sprookje! Wat geweldig allemaal.

  • 14 September 2015 - 10:32

    Je Mams:

    Hai Rick!!!

    Jaaa, je maakt ons wel jaloers hoor, met zulk soort verhalen! Wat heb je het toch getroffen!! Ben zo blij voor je! En ik denk toch echt dat dit "a life in a year" is ipv "a year in a life". Je hebt in deze 3 weken al zoveel gezien en beleefd! Lekker hoor en geniet er maar van, want zoals je vader hierboven al schrijft, het gewone leventje staat vanaf 12 juni 2016 echt weer op je te wachten hoor!

    Dikke kus, van mij!

  • 14 September 2015 - 11:01

    Oma:

    Hoi Rick.
    Wat weer een mooi verslag, ik geniet er echt van.
    Ik wens je weer een goede en leerzame week.
    liefs vav oma, en de groeten aan je gezin.

  • 14 September 2015 - 13:54

    Joyce:

    heeeey neef!

    hahahah!! jij denkt mij jaloers te maken? nou dat heb je toch echt mis hoor! ik zal jou even jaloers maken. komt ie: hier regent het vet vaak. weet je wat regen is? nee he? nou dat is dus water wat opeens uit de lucht komt vallen, echt heeeeel gaaf! hahaha! okee ik zal eerlijk tegen je zijn: ik ben onwijs jaloers. waterskien leren in een dag! daar heb ik al een jaar voor nodig! en dan natuurlijk dat aanbod van het voetballen! WAUW echt heel cool! alleen jammer inderdaad dat het zo ver weg is. Nou neef, ik geniet onwijs van je verhalen, ik wens jou een hele fijne week en ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal, of naja, het lijkt wel een boek! geniet er van! liefs je nichtje xxxxxxxxxxxxx

  • 17 September 2015 - 10:56

    Jacqueline Van Winden:

    Hoi Rick,

    Hier de moeder van Taylor. Ik zag dat jou moeder ook bij mijn dochter had geschreven op haar blog, en ik had jou blog ook al gevonden, vandaar dat ik jou nu ook schrijf.

    Maar jeetje wat heb jij n gaaf gastgezin zeg! Heerlijk om zo n jaartje weg te zijn. Dit zal niet snel vervelen!
    Leuk om te lezen dat jullie contact hebben, het is toch best fijn om even lekker Nederlands te praten daar.
    Nou nog een fijne tijd daar en veel plezier met Taylor en al die andere (Amerikaanse) meisjes.

    Groetjes, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Hoi! Ik ben Rick, en ik ga naar Amerikaom daar high school te doen! Op dit profiel zet ik mijn reiservaringen!

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 42626

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

High School America!

Landen bezocht: