Living the American life :) - Reisverslag uit Rancho Palos Verdes, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu Living the American life :) - Reisverslag uit Rancho Palos Verdes, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu

Living the American life :)

Blijf op de hoogte en volg Rick

10 November 2015 | Verenigde Staten, Rancho Palos Verdes

Haai, zben ik weer, al ruim 2 maanden weg en nog steeds geniet ik elke dag, en ook zie ik elke dag weer nieuwe dingen. Het is echt ongelofelijk wat hier allemaal is, porsches zijn heel gewoon hier, huizen ter waarde van 10 miljoen doen ze hier ook heel normaal over. Echt bizar maar wel heel vet om mee te maken.

Maandag had ik mijn eerste echte schooldag, want ja vrijdag heb ik alleen maar gekeken naar pompoenen gooien dusja haha. Veel leuke mensen ontmoet, wat ook wel snel gaat, want er zitten nu maar liefst 4600 kids op mijn school van 14-18 jaar. Dat is ruim 2x zoveel mensen als dat erin petten wonen hahah, zie je het al voor je. Ook het campus is heeeeel groot, om van de ene naar de andere kant te komen kan je een taxi nemen, najah een golfkar, want anders kom je simpelweg te laat voor de volgende les. Gelukkig/helaas heb ik daar geen last van haha. Maandag hebben we hier de late start, dus ik begin laat, maar liefst 8:20, heel laat hoor hahaha. Ook is maandag mijn enige dag dat ik geen surf heb. Lekkere dag op school gehad, en lekker om 12:12 uit. Daarna zijn we naar Kaitlynn gegaan, hebben we met haar mijn surfspullen gekocht. Nieuw bodyboard en een wetsuit was nodig, want het water is nu nog zo'n 26 graden, maar de ochtenden worden al kouder hoor haha! Daarna nog even gechilled en niet al te laat naar bed gegaan.

Dinsdag ging de wekker weer om 5:45, het enige nadeel van dit alles als je het mij vraagt. Ik lig elke dag namelijk wel al om 6:45 in het water haha. Lekker gegeten, en toen reden we naar het strand. Dat vind ik nog wel het lekkerste van alles. Wyatt is 18, en heeft z'n rijbewijs, dat betekend dat hij mij dus ook mee mag nemen. Nu zullen jullie denken van eh, mag iedereen met een rijbewijs je niet gewoon meenemen? Maar dat mag dus niet, je kan hier op je 16e je rijbewijs halen. Met dat rijbewijs kan je jezelf rijden, of er moet iemand bij zitten die ouder is dan 18 en ook zijn rijbewijs heeft. Je mag dus niet iedereen meenemen. Je moet je rijbewijs minimaal een jaar hebben of je moet 18 zijn. Ook kan je met zo'n rijbewijs maar rijden tot 23:00. Aangezien Wyatt dus 18 is kunnen we wel tot laat uit haha:P. Dusja, heel leuk dat je op je 16e je rijbewijs kan halen, maar na een jaar het je er pas echt profijt van:P.
Nu ik toch weer bezig ben met de weetjes heb ik er nog 1. Wat ik heel apart hier vind is dat als je een bocht hebben, een korte bocht, op een druk kruispunt, kan je die bocht nemen ookal is het stoplicht rood. Maar dan moet je zelf goed kijken wanneer het kan. Echt heel apart weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar de eerste keer dat dat gebeurde schrok ik best wel, want het lijkt net alsof je door rood rijd. Ook heb je hier bij ons aan het einde van de straat een stoplicht, en dat stoplicht staat aan beide kant groen. Dus eigenlijk moet je gewoon zelf initiatief nemen wanneer wie gaat. Het rijden is hier wel apart haha.
Maar ja, nadat ik mijn surf spullen heb gekregen zijn we naar huis geweest, ging Wyatt werken, want ja die werkt elke weekdag van 6 tot 9 ongeveer, ideaal als je het mij vraagt. Zo is hij er het hele weekend, en kan ik 's avonds mijn huiswerk maken als hij aan het werk is haha.

Woensdag was het ook weer een normale dag op school, wat me wel opvalt is dat deze school een stuk makkelijker is, en korter, want hier hebben we maar 2 blok dagen ipv 4 bij Tesoro. dus we hebben hier maandag dinsdag en vrijdag gewoon al onze vakken 49 minuten. Dat is best wel lekker. Na school zijn ik en Wyatt naar de kartmaker gegaan. Want ze hebben hier 3 go-karts, en die stonden al een hele tijd in de garage. 1 hebben we zelf weten te repareren, 1 valt niks aan te repareren want daar zit niet eens een motor op, en de andere moesten nieuwe banden op, nieuwe accu etc. Gelukkig hadden ze een vriend die daar van alles vanaf weet. Dus die heeft ons geholpen. En ja hoor, aan de praat gekregen. Wat ik wel heel fijn vind is dat dit gezin echt dingen met mij wil doen. Zo hebben ze die kart late maken zodat ik er in kan rijden, want ik ben de enige die erin past haha, ik ben de grootste in het huis :'). Ook zeggen ze bijna elke dag hoe blij ze zijn dat ik er ben en dat ik het gezin weer bij elkaar krijg. Dat is best wel leuk om te horen, aangezien ik zo'n 2 maanden echt in onzekerheid zat. Gelukkig is het heel goed afgelopen, en heb ik het beste gastgezin dat er is haha :P. Daarna kwam ik thuis, had Stephanie heeerlijk eten gemaakt, ze maken er hier wel elke dag een feestmaal van hoor, voor hoofd en na gerecht, elke dag, heerlijk haha :P. Na het eten zette Robert de jacuzzi aan. Heb ik zo'n 2 uur in gezeten, want wat houd ik daar toch van haha. Daarna lekker gaan slapen.

Donderdag weer lekker gesurft, echt dat vind ik nog wel de leukste hoor, surfen als school vak.. Maar ja we hebben vrijdag vrij dus we konden donderdag avond naar een feest toe. Eerst moest Wyatt werken, maar het was rustig dus kon hij vroeg weg haha, en de nieuwe game Black Ops 3 kwam uit. En Wyatt gamed redelijk veel, najah alleen 's avonds op school dagen, en hij is een grote fan van Call of Duty. Dus wij om 9 uur 's avonds in de rij samen met 200 andere voor de gamewinkel om dat spel te krijgen. Want ze gaven het 3 uur eerder uit dan dat het zou mogen, wat een boefjes haha. Daar een uurtje gewacht, game gekregen, in de Xbox one gestopt en laten installeren. Daarna zijn we naar Alex gegaan, woont tegen over ons dus is mooi makkelijk haha. Want ze ging met ons mee. Daarna zijn we naar Kaitlynn en Jolie gegaan, daarna naar een feest van een vriend van Jolie, want die gaf een feest. Op het feest een Duitser ontmoet die net hierheen is verhuisd. Wel leuk om duits te praten zo opeens haha. Daarna naar Kaitlynn's gegaan. even daar gezeten. Daarna terug naar huis. Gezellige avond :)

Vrijdag ochtend ging de wekker om 6:00, maar Rick je had toch vrij? Ja dat klopt, maar we gingen go-karten. En aangezien Wyatt staatskampioen is geweest op een track die niet echt dichtbij was, en hij me wilde laten zien hoe t moest, gingen we naar die track. zon'n 2 n een half uur rijden. in Apple Valley. In de auto heb ik eigenlijk alleen maar geslapen, want we kwamen om 02:00 thuis de vorige avond thuis haha. Kwamen we daar aan, ja hoor was het hek gesloten, gelukkig konden ze de eigenaar, dus die gebeld en half uurtje gewacht. Maar ja gelukkig kwam hij wel. Najah de karts klaar gemaakt. en gaan racen! Wat was het vet.. echt heel leuk om dit te doen. Ik kon het beter dan Wyatt dacht, wat deed hij stoer in de auto haha, ik geef je 2 rondjes voorsprong hahhaah. Had ik toch even gewonnen na wat oefenen :P. Maar het is wel moeilijk dan ik dacht hoe raar het ook klinkt. De bochten moet je een soort van driften, ik kreeg de tip; "You don't wanna break!" Dus lekker driften. Natuurlijk is Wyatt beter, maar hij heeft me in 10 rondjes geen 1 x in gehaald. Dat is best knap, hoe zielig het ook klinkt haha, want ja hij doet dit al vanaf zijn 4e hahaha. Maar wat was het leuk, we gingen 70 mph haha dat is zo'n 113 km/h, en zo laag bij de grond, geweldig!
Rond half 2 gingen we weer terug, want Wyatt moest werken haha. En de track ging dicht om 2 uur dus we moesten toch snel weg haha. Wat ook wel vet is, is dat ik een pak heb gekregen van een professionele Porsche coureur. op mijn pak stond; C. de phillippi. Dat is een vriend van ze. En hij is iets kleiner dan ij. Porsche heeft dat pak voor hem laten maken, maar hij paste hem nog niet, en hij denkt dat hij er ook niet meer in groeit. Want hij is al 22 geloof ik. Als je tijd en zin hebt moet je maar eens zoeken op google; Connor de Phillippi! Best wel apart om een racer zijn kleren aan te hebben. Hij woont ook in San Clemente, best dichtbij. Dus we zijn even langs gegaan, en z'n mooie Porsches gezien haha.
Daarna zijn we dus weer naar huis gegaan, daar was ik gebleven haha, eenmaal thuis ben ik even gaan slapen, want ik was gesloopt. 's Avonds zijn we met wat vrienden gaan chillen, niet heel veel bijzonders gedaan om te vertellen, gewoon gezeten gepraat heel gezellig haha.

Zaterdag lekker uitgeslapen. Werd ik wakker, ga ik douchen, staan er opeens 3 meiden op de deur te bonken van m'n douche hahahaha. Dus omgekleed en daarna gingen ik en Wyatt met ze chille. Hele dag beetje gegamed, en niet heel veel gedaan. Wat wel raar was, we gaan naar iemands huis, en opeens staat daar iemand met een AK-47 haha, want ja die mag je hier natuurlijk gewoon hebben. Toch wel even apart om zo'n ding vast te hebben en dat je bij wijs van spreken, gewoon naar een winkel kan lopen en er een kopen. 's Avonds naar Spectrum gegaan omdat Maud jarig was, happy birthday! Wat gegeten gepraat en terug naar huis gegaan! Luie zaterdag als je het mij vraagt haha en Ethan bleef slapen omdat we zondagochtend foto's gingen maken.

Zondaochtend om 5 uur, ja 5 uur kwamen die 2 klootzakken aan m'n bed, want ze wilde op het strand zijn voor zonsondergang, want Ethan is, net als Wyatt een fotograaf, ze worden beide ook gesponsord om foto's te maken haha. Best bizar. Dus wij naar het strand gegaan. Maar de golven waren te laa, dus we gingen niet in het water, want ze maken normaal foto's van golven in het water, best vet om te zien hoor haha. Dus ja toen maar foto's gemaakt van de zonsondergang, en we waren rond 8 uur weer thuis, ik ging meteen me bed weer in haha. Daarna hebben we gegamed, heb ik wat huiswerk gemaakt, even in de jacuzzi gesprongen, en ben ik vroeg gaan slapen, want dit weekend maakte me kapot haha.

Ik zit nu dichterbij het strand. De grote stad is nog steeds even ver weg. LA, ik had al de winkels die je nodig had al in Ladera en in San Clemente is het een beetje het zelfde haha! - Marieke

Nog even en ik pak de Harley haha, ik zal ook nog wel een keer naar Venice Beach gaan haha! Mijn broer hier wilt echt alles doen met me dus dat is wel fijn! Ik woon nu wel kets verder weg van Taylor, naar Maud is ongeveer dezelfde afstand alleen dan de andere kant op! En de Amerikanen zijn nog niet bezig met Kerst haha, alle Halloween versieringen zijn er net af! - Tante Tonny :-)


Dit was het weer deze week, vind het nog steeds geweldig om te zien dat zoveel mensen dit lezen :) Houd me gemotiveerd om dit te blijven doen. Nou heel veel plezier daar in het koude Nederland allemaal. Hopelijk tot volgende week :)

The Dutch boy, zoals ze me noemen hahha.

  • 10 November 2015 - 08:09

    Mam:

    Ha die Rick,

    Wat heb je weer een leuke blog geschreven! Je zal echt weer moeten wennen als je thuis komt, bij ons nog altijd normale huizen, auto's en stoplichten waarbij je moet stoppen als deze op rood staat. Maar tot die tijd kan je er lekker van genieten en gelukkig doe je dat ook!

    Ik merk wel dat je het drukker hebt met bezigheden, aan skypen komen we bijna niet toe! Alleen maar goed hoor Rick!

    Nou moppp, ik ga aan het werk (met een héle zere kies....:( )

    slaap lekker,

    liefs, your real mam

  • 10 November 2015 - 09:05

    Marieke:

    Hi Rick!
    Ik zit elke week al een beetje te wachten op jouw blog ha ha! Maar is ook elke keer weer heel leuk en herkenbaar wat je schrijft! Fijn dat je nu in zo'n fijn gezin woont, klinkt echt gezellig!
    Geniet ervan en tot volgende week

  • 10 November 2015 - 12:05

    Oma:

    Hallo Rick.
    Wat ben jij toch een bofkont.
    Ik geniet van jou blogs omdat jij zo geniet.
    Je bent nu in een heel fijn gezin.
    Geniet er lekker van liefs van oma.

  • 10 November 2015 - 12:59

    Tante Tonny:

    Hi Dutch boy!!!
    Wouw wat een week, heerlijk wat geniet je toch! En wat iedere keer weer een herkenning. Zo had ik ook met de stoplichten wat moeite in het begin vooral omdat deze aan de overkant van de kruising staan met het gevolg dat ik de eerste paar keer op de kruising pas tot stilstand kwam. Levensgevaarlijk natuurlijk!! Zo ook dat karten van jou, omg lijkt me doodeng! Spreek je nog wel een beetje nederlands of ben je zo ingeburgerd dat je geen ‘slippertje’ meer maakt? Om je ff bij te spijkeren: dé nederlandse woorden van 2015 zijn:
    Sjoemelsoftware, vluchtelingencrisis en beefgebied. Het is maar dat je het weet .
    Jammer dat je op deze blog geen emotions kan plaatsen anders had ik bij de reactie van Wilfred op je vorige blog een ‘like’’ geplaatst. Hij is vast de vader van Taylor! Kun je haar in ieder geval op de hoogte brengen van dé woorden hahahahahha.
    Zou iedereen weten wat een AK 47 is Rick? Zo las ik op een andere blog dat er bij haar op school ook een gek met een pistool was en dat ze allemaal naar de schuilkelder moesten.
    ze mochten pas naar huis nadat deze persoon was opgepakt . Een grillige situatie….
    Tom is trouwens ook in het bezit van dat nieuwe game spel. Hij was er natuurlijk ook als de kippen bij en is bijna niet meer weg te slaan, nee hoor, valt best mee. Trouwens op t voetbalveld werd ik laatst door een aantal moeders aangesproken die geïnteresseerd naar je vroegen. Je mist het voetbal zeker niet nu je lekker bezig bent met surfen en karten?
    Ff nog een update over AZ; jawel eindelijk weer punten gepakt tegen Vitesse . Gelukkig maar. Nou verder niets te melden behalve dan dat ik gisteren je zussie ff van de Nova naar huis had gebracht en we het ff gezellig hadden. Wel een beetje kort ritje voor echte gezelligheid maar we gaan daar as vrijdag maar gezellig mee door om haar 15de verjaardag te vieren. Nou Rick enjoy en zoals Avicii zingt:

    ONE DAY YOU ‘’LL LEAVE THIS WORLD BEHIND SO LIVE A LIFE YOU WILL REMEBER !!

    En zo is dat. Hugs & kises, tante Tonny

  • 10 November 2015 - 15:26

    Maureen:

    Zo te lezen weer een lekkere week gehad. geniet maar lekker en ik vind de verhalen erg leuk om te lezen.
    Je vader kan wel alvast een jacuzzi gaan maken in de tuin en je moeder oefent alvast voor alle drie gangen menu's die ze straks voor je klaar gaat maken.
    geniet ervan en we lezen volgende week weer verder.

    gr Maureen

  • 10 November 2015 - 20:57

    Je Zusje:

    Hooiii Rickiee !

    Nou ik moet het nu dus ook echt doen met je blogs! We horen nu wel echt super weinig van je ;). Maaja ik ben zeker jaloerss hoor als ik je snapchats zie met je warme tuin en strand!

    Nog 15 dagen en dan ben jij misschien ook wel een beetje jaloers op ons want dan komt 'onze' happy!

    Nouja je hebt vast niet zoveeel tijd dus ik schrijf maar een korte reactie!

    Nog super veeel plezierr daaar

    Xxx je kleine zusje uit Nederland, Sanne <3

  • 10 November 2015 - 21:33

    Annemieke Swart:

    Hoi Rick,
    Wat ontzettend leuk om je blog te lezen en wat maak je veel mee.
    Toen ik 17 was heb ik ook een jaar highschool gedaan. Al had ik een heel ander jaar dan jij nu hebt ook ik had het getroffen met mijn gastgezin en heb een super jaar gehad. Veel dingen herken ik zoals bv het rijgedrag en de verkeersregels, niet rechts heeft voorrang maar degene die het eerst bij het stopbord is. Ik wens je nog ontzettend veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt. Lieve groet, Annemieke ( Swart, moeder van Marc en heb met Wilma op de meao gezeten)

  • 10 November 2015 - 21:33

    Annemieke Swart:

    Hoi Rick,
    Wat ontzettend leuk om je blog te lezen en wat maak je veel mee.
    Toen ik 17 was heb ik ook een jaar highschool gedaan. Al had ik een heel ander jaar dan jij nu hebt ook ik had het getroffen met mijn gastgezin en heb een super jaar gehad. Veel dingen herken ik zoals bv het rijgedrag en de verkeersregels, niet rechts heeft voorrang maar degene die het eerst bij het stopbord is. Ik wens je nog ontzettend veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt. Lieve groet, Annemieke ( Swart, moeder van Marc en heb met Wilma op de meao gezeten)

  • 10 November 2015 - 23:00

    Miranda :

    Super leuk rick om je te volgen..wat een prachtige ervaring voor je.
    Groetjes Scarlett en Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Hoi! Ik ben Rick, en ik ga naar Amerikaom daar high school te doen! Op dit profiel zet ik mijn reiservaringen!

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 42629

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

High School America!

Landen bezocht: