100 Days - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu 100 Days - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu

100 Days

Door: Rick de Wit

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 December 2015 | Verenigde Staten, San Clemente

Hoi hoi, weer niet zondag, ik ga de dag verplaatsen naar Maandag want op zondag heb ik normaal gesproken geen tijd sorry..

Maandag moest ik helaas weer naar school. Gelukkig ben ik elke maandag maar 3 uur en een paar minuten op school dus heel vervelend is het ook weer niet haha. Uit school kwam ik erachter dat ik toch wat slaap te kort kwam van de vorige week. Dus heb ik geslapen, daarna wat gegeten heel even tv gekeken en om 8 uur lag ik al te slapen.

Dinsdag uit school was Stephanie alweer bezig met het huis versieren voor kerst! Wat hebben ze veel dingen hier jezus haha. 3 kerstbomen denk wel 40 kerstmannen, buiten staat een kerstman op een motor, het is een opblaasbaar ding wel vet. Ook hebben we een kerstman met elfen in een helikopter, ook een soort van opblaasbaar ding, en de propellers werken ook echt dus dat is wel vet. Het hele huis heeft ook lichtjes, in de boom naast ons huis, zelfs de wc´s zijn versierd. Wel heel leuk! Ziet er gezellig uit en ik kan niet wachten tot kerstmis hahah word heel vet!
Zelf heb ik ook geholpen met versieren.

Woensdag eerst weer lekker gesurft. Wat worden de golven groot joh, echt heel vet wel. Het doet alleen wel pijn zo nu en dan, want je probeert een golf te pakken, dan probeer je in het oog van de golf te komen maar dat lukt niet altijd, dus soms wordt je wel even op de grond gegooid. Gelukkig heb ik altijd een wetsuit aan. Nooit geweten dat surfen pijn kon doen hahah. Wel heel vet als je er eenmaal in zit, geeft een vet gevoel! Daarna op school zat ik even te kijken op Facebook, zag ik in San Clemente Life, een soort van Facebook pagina voor San Clemente mensen dat er iemand door een haai was aangevallen, een witte. Keek ik naar de naam stond er Kainoa, ik kijk om me heen, zit hij tegenover me hahaha, hij was er best relaxed onder, ik geloof dat de haai zo´n 3 meter was, en hij zei dat ie toch wel even z´n mond open heeft gezien. Best apart om iemand te spreken die dat meemaakt en er over praat alsof het niks is hahah. Toen kwam ik thuis en kreeg ik een appje van Alvin; Yo Rick woon je niet dichtbij San Bernandino. Ik even vragen waren we daar laatst nog aan het racen met de go-karts. Best apart als een aanslag zo dichtbij is. 's Avonds op tijd gaan slapen.

Donderdag op school hadden we een Lockdown drill. dat is een soort van brand oefening, of aardbeving oefening. Alleen is dit voor als er iemand op campus loopt met een pistool, of een bom dreiging, of een sniper dreiging. Want er was iets op deze school gebeurd in 2011, en met al de aanslagen leek het de school een goed idee om een oefening te doen. Het idee is als ze het omroepen dat je (natuurlijk) de deur op slot doet, allemaal. Daarna probeer je de deur te barricaderen, en op de grond liggen op een plek waar de schutter je niet door het raam kan zien. Wat wel raar is is dat als je net naar de wc gaat dat je dan op je zelf bent. De deur mag nooit maar dan ook echt nooit geopend worden, totdat de politie hem open maakt. De school laat wel weten waar de schutter zich bevind. De school heeft ook 2 drones met camera's die worden losgelaten als er zoiets gebeurt om hem te volgen. Ik zat natuurlijk in het slechte lokaal van allemaal, helemaal omsingeld door ramen, 4 deuren, hopen dat er niks gebeurd hahah. Wel apart om mee te maken.

Vrijdag werd de vader van Robert begraven, het was een hele mooie begraafplaats, het was een uurtje van ons huis. Het was op een berg, het was een hele mooie plek, veel groen en hij kon naast zijn vrouw liggen. Apart om te zien en mee te maken, en best moeilijk om je familie toch zo te zien. Daarna zijn ik en Wyatt naar een winkelcentrum gegaan, want onze High School had het gemaakt tot de CIF finale, geen idee wat het is maar het is heel goed hahaha. Ze moesten in de buurt van de begrafenis spelen, en het had geen zin om naar huis te gaan, en dan weer terug. Wij speelden uit, en we stonden tot bijna de hele tijd voor, maar aan het einde hebben we het uit handen gegeven, zonde, als we deze hadden gewonnen gingen we door heel Californië spelen. Wat wel vet was, is dat ik vandaag (maandag de 7e) op school kwam en er verschillende mensen naar me toe kwamen en vroegen of ik naar de game was, ik zo; uh ja hoe weet je dat. Werd het uitgezonden op FOX Sports en ik was heel groot in beeld blijkbaar haha hoop dat ik die beelden zelf ook nog eens kon zien.
Na de game zijn we naar Fashion Island gegaan, want daar gingen we met wat vrienden afspreken. Daarna zijn we naar huis gegaan want we wilden optijdd opstaan want de golven zouden heel hoog zijn in de ochtend.

Zaterdag ochtend hadden we ons verslapen, maar ja als nog zijn we naar het strand gegaan, Alex en Jessica gingen met ons mee, en gelukkig waren de golven nog steeds hoog. Dus ik en Wyatt namen het ervan, wat was het vet, wat deed het veel pijn maar het is het zeker waard en opzich is het best grappig. Het water is wel zo krachtig ben ik achter gekomen. Echt een topt tijd in het water hahah! Daarna hebben we wat gegeten en zij we naar een ander strand gegaan om daar even te chillen. Daarna heb ik even geslapen. Daarna hebben we een fotoshoot gedaan voor Alex en Jessica, want ze zijn laatste jaars en hadden foto's nodig voor het jaarboek, en ze hadden Wyatt gevraagd om ze te nemen. Dus weer terug naar het strand en even wat foto's geschoten. Daarna ging ik naar Maud toe, even met haar weer gepraat was wel gezellig! Daarna weer naar huis, met Alex en Jessica en Wyatt gezeten en vroeg gaan slapen, want ik was gesloopt haha.

Zondag wekkertje om 7:30, want we gingen naar de football wedstrijd, een professionele dit keer. De wedstrijd begon om 13:05 maar we waren er al om 9:30. Want we gingen Tailgaten, dat is in de parkeerplaats, kloten, eten drinken, mensen hadden barbecues meegenomen. Footballs, zodat we konden spelen, stoeltjes mee, lekker gepraat. Heel Amerikaans en heel vet, het is een normaal ding om te doen, want toen wij kwamen was de parkeerplaats al aardig vol. Wat wel heel aprt is van de game is dat zowel thuis als uit supporters in dezelfde parkeerplaats zitten. En niet alleen dezelfde parkeerplaats, nee het hele stadion is gemixt met fans van beide clubs, dus we zaten aan de ene kant naast San Diego fans en aan de andere kant Denver fans. Raar genoeg vocht er niemand, heeeeeel apart dat het niet verdeeld is maar ook wel weer mooi om te zien dat het ook zo kan. Ik denk niet dat je zoiets kan doen met Ajax Feyenoord ofzo hahaha. Voor dat de game begon kwamen er mensen met parachutes op het veld vliegen, heel vet. Er kwamen jets over het stadion vliegen vuurwerk show. Heel vet. Ons team had gelukkig gewonnen met 17-3! Wat een belevenis, heel vet om mee te maken, wat een sfeer!
Daarna zijn we naar Oceanside gegaan, dat is aaast San Diego, zijn we met wat vrienden daar naar de pier gegaan, daarna even naar het zwembad en de jacuzzi. En daarna wat gegeten. Toen naar huis, eenmaal thuis ben ik op bed gaan liggen en viel ik in een coma haha, jezus wat een intensief weekend, maar wel heel leuk!

Ik zie jullie volgende week maandag hopelijk weer!

Leuk dat nog steeds zoveel mensen geïnteresseerd zijn in mijn verhalen!

Bye Bye !

  • 08 December 2015 - 09:21

    Mam:

    Ha die Rick!

    Wat heb je weer een enthousiast verhaal op papier gezet zeg!!! En wat klinkt het allemaal gaaf! Je had ook een supermooie foto op facebook gezet! Ben onwijs jaloers op je hoor! Ook leuk dat je nog altijd contact houdt met Maud.

    Tot het einde aan toe blijf ik geïnteresseerd in jouw verhalen hoor! Ik kijk er echt naar uit!

    Mis je onwijs!!!!

    dikke kus van mij X

  • 08 December 2015 - 11:07

    Oma Elsbeerepoot@gmail.com :

    Hoy Rick
    Je heb weer veel beleefd deze week.
    Ik lees het met heel veel plezier,dus blijf het maar volhouden.
    Rick een goede week.
    Liefs van opa en oma.

  • 08 December 2015 - 12:55

    Tante Tonny:

    Hi Dutchboy! Wouw wat een fantastische week heb je weer gehad. Superleuk om
    te lezen. Hahaha jij ook zo onder de indruk van de kerst versiersels, geweldig! Ja zelfs
    de wc. Leuk leuk. Het surfen; lig je dan ook met z’n allen in de zee te wachten op n goeie
    golf? Kijk je wel uit voor die haaien?!! Zo leuk dat je zo geniet; hier mis je niets. Zeker
    niet qua voetbal. AZ-ers --> ze beginnen echte beroepsknoeiers te worden… het lukt ze maar
    niet om te winnen. Één keer stonden ze in t linker rijtje maar of ze daar weer zullen komen…
    wie weet brengt Ron Vlaar daar nog verandering in…
    Wij hadden een leuke sinterklaasavond gehad. Je moeder had een top rijm voor Tom en je
    zus een superleuke surprise voor Harry. :-) Wat een talent.
    Nou Rick, je zult je de komende dagen vast niet vervelen en dus kijken we nu al weer
    uit naar je volgende blog. Take care! Hugs & kisses tante Tonny

  • 08 December 2015 - 19:20

    Marieke:

    Hey Rick!
    Altijd leuk om jouw avonturen te lezen! Wat doe je veel in zo'n week man! Ik vind t al bijna vermoeiend om te lezen

  • 08 December 2015 - 19:22

    Marieke:

    Stom ding zeg! Plaatst maar een klein stukkje van mijn reactie! Anyway, veel plezier weer! Geniet van de kerstperiode en alle versieringen in en om huis (foto?)

  • 18 December 2015 - 08:41

    Miranda:

    Super leuk je verhalen Rick..wat een prachtige ervaring. Fijne feestdagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Hoi! Ik ben Rick, en ik ga naar Amerikaom daar high school te doen! Op dit profiel zet ik mijn reiservaringen!

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 42614

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

High School America!

Landen bezocht: