Daar is 'ie dan eindelijk!!!! - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu Daar is 'ie dan eindelijk!!!! - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu

Daar is 'ie dan eindelijk!!!!

Door: Rick de Wit

Blijf op de hoogte en volg Rick

18 December 2015 | Verenigde Staten, San Clemente

Hallo Nederland!

Jaja optijd, de maandag bevalt mij beter om te schrijven (voor jullie dinsdag haha). Dus ik blijf dit doen. Maar helaas… vanwege een storing bij waarbenjij.nu lukte het niet om de blog te plaatsen. Maar hier is íe dan!!!

Maandag en dinsdag ben ik gewoon naar school geweest en heb ik niet heel veel bijzonders meegemaakt. Wel hadden we een tardy sweep, voor mij was dat de eerste keer, dat is een soort van check of iedereen in de klas op tijd is. Als je niet op tijd zou zijn kreeg je een zaterdag school, want geloof het of niet maar als je hier in de problemen komt op school kan je gewoon op zaterdag naar school gaan hahah! Bij een tardy sweep wordt er een liedje afgespeeld en als het liedje over is en je niet in je lokaal bent ben je de lul, om het maar even zo te zeggen. Ik was gelukkig gewoon op tijd dus geen zaterdag school voor Rick! Thank God. Na school hebben we wat gegeten, even geslapen want de dagen hier zijn wel erg lang hoor. Elke dag opstaan om 5:45 en pas gaan slapen rond 23:00. Daarna ga ik meestal even gamen of huiswerk maken. Of we gaan naar het strand. Maandag na school zijn we wel naar het strand geweest, dinsdag niet. De golven zijn zo onwijs hoog, heel vet en echt heel leuk om te surfen hier.

Woensdag na school zijn Wyatt, Colin en ik naar het strand gegaan om weer te surfen. De golven waren wederom heel hoog dus dat was weer leuk. Colin is een surfer en toen hij de golven zag zei hij; I'm not going in dude, these waves are massive! Dus hij ging er niet in, hij surft al een paar jaar maar dit was te groot voor hem. Toen vroeg hij aan mij hoelang ik het al deed en hij verklaarde me voor gek dat ik dit nog maar net deed en nu al deze golven pak. Colin heeft foto's gemaakt en Wyatt en ik zijn gaan boarden. Dik 3 uur in het water gelegen want het was zo vet. Daarna naar huis gegaan en ben ik op mijn bed geploft, want ik was gesloopt na het surfen hahah.

Donderdag op school praatte ik met een van mijn vrienden Kenedi en ze vroeg of ik een lift naar huis nodig had. Dus ik dacht uh waarom vraagt ze dit opeens? Nou omdat ze blijkbaar in een Ferrari rijdt. 16 jaar en naar school komen in een Ferrari, hoe bizar is dat? En ook gewoon een hele mooie, een zwart op zwarte en hij is convertible. Dat betekent dat je het dak naar beneden kan laten komen waardoor het een auto is zonder dak, en als het dan begint te regenen druk je gewoon het knopje in en komt er weer een dak boven je hoofd. Heel vet! Dus daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Na school zat ik dus in die auto en dan kijkt iedereen je toch wel aan hoor, want ja een Ferrari op je 16e??? Daarna even gescheurd in dat ding en toen naar huis gegaan wat was dat ding vet. Eenmaal thuis stonden er taco's klaar dus heerlijk gegeten. Daarna huiswerk gedaan, 's Avonds nog even in de jacuzzi gesprongen en daarna lekker gaan slapen.

Vrijdag na school zijn we eerst gaan slapen want ik was gewoon gesloopt van deze week. 's Avonds hebben we met wat vrienden afgesproken en gewoon lekker niks gedaan met z’n allen, niet heel veel bijzonders beleeft deze vrijdag haha.

Zaterdag zijn we overdag eerst met een vriend naar het winkelcentrum gegaan, gewoon even rondgekeken en kerstcadeaus proberen te vinden maar ik vind het maar moeilijk. Suggesties voor host dad, host mom, 18 jarige jongen en een 13 jarig meisje?? Na het shoppen zijn we wederom naar het strand gegaan. De golven waren deze dag wel even iets te groot voor mij, maar ik ging er toch maar even in. Ik had niet heel veel golven genomen want het was best gevaarlijk deze dag, wel nam ik een golf en naast mij sprong opeens een dolfijn uit de golf, had ik daar maar een foto van. Ik in de golf en naast me zwemt gewoon een dolfijn! Heel vet, hij sprong zo vet uit de golf, best bizar om dolfijnen zo dichtbij je te hebben! Maar wel heel vet. Daarna zijn we uit het water gestuurd door de reddingsbrigade want de golven waren simpelweg te hoog om te surfen. 's Avonds zijn Jessica Wyatt, Presley, Robert en ik naar een bootoptocht gegaan in Dana point. Het was een soort van lichtjesboot parade, alle boten die mee vaarden in de tocht waren versiert met lichtjes. Wij hadden hele goede plaatsen want een vriend van ons had een jacht op de eerste rij dus wij zaten op een jacht de parade te bekijken! Wat was het vet, heel mooi ook. Na de parade hebben we ijs gehaald en in de jacuzzi gezeten en ben ik aardig vroeg naar bed gegaan.

Zondagochtend hebben we heerlijk ontbeten, een soort van smoothie met muesli, het heette banzai bowl. Was heerlijk. Verder die dag hebben we eigenlijk alleen maar met vrienden afgesproken, naar het winkelcentrum gegaan, gegamed en geslapen. Zondag was een rustig dagje!

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden, ik ben heeeeeeeel benieuwd naar kerst en oud en nieuw hier en ik heb heel veel zin om daar over te schrijven!


Ik zie jullie volgende week hopelijk weer!

C YAAA

  • 18 December 2015 - 08:30

    Marieke:

    Hey Rick!
    Leuk verslag weer! Dat surfen lijkt me doodeng maar wat gaaf dat je een dolfijn gespot hebt! Af en toe zou je bijna vergeten dat dit een schooljaar is ha ha! Geniet lekker van alle leuke dingen. Wij wensen je gezellige kerstdagen met je 'familie' daar!
    Groeten! Marieke

  • 18 December 2015 - 08:41

    Wilma De Wit:

    Ha die Rick!

    Zaterdag naar school??? Tjonge jonge, die Amerikanen maken het al gekker! Gelukkig hoef jij, brave Rick, dat niet...;). En een Ferrari bij een 16-jarige zal je hier ook niet snel zien, hihi.

    Bij je vader op het werk is het ook druk met mensen die een light-tour door de Amsterdamse grachten gaan maken. Zou leuk zijn als je Amerikaanse familie dat ook een keer kan meemaken.

    Kado'tjes voor je gastgezin, pffff moeilijk hoor! Ik vond het al moeilijk om kado'tjes te verzinnen voor in de Sinterklaaszak! Succes ermee en schrijf je even wat je uiteindelijk hebt gekocht?

    Nog 1 weekje en dan is het kerstmis. Voor het eerst kerst zonder jouw! Wel komen opa, oma, je tantes en oom en je nichtjes en neven gezellig bij ons tijdens kerst. Sandra komt dinsdag al in Nederland dus dan wien we Sven en Björn ook weer eens!

    Nou Rick, doe voorzichtig met het surfen, wat een mooie foto zit er bij het verslag! ;)

    Tot je volgende blog!!!

    dikke kus van mij

  • 18 December 2015 - 09:19

    Iris:

    Weer een leuk stukje Rick!
    We missen je wel hoor, kom maar weer snel terug haha

    Xx

  • 18 December 2015 - 10:21

    Jacqueline:

    He Rick,
    Jij leeft wel de amerikaanse droom dit jaar! Wat gaaf dat surfen en dan een dolfijn spotten. Leuk om je verhalen te lezen. Geniet er maar goed van!

    Wij wensen jou n gezellige kerst en een vet 2016 toe.

    Groetjes van de vader en moeder van Taylor.

  • 21 December 2015 - 16:04

    Tante Tonny:

    Ook een beetje late reactie maar wouw wouw wouw, ik blijf het maar herhalen.
    Wat maak je toch een gave dingen mee zeg.
    En wat een mooie foto’s heb ik voorbij zien komen. Te gek hoor!
    Wij zijn ook weer helemaal in de ban van de kerst. De kerstboom staat en de pakketten
    zijn weer binnen! July had trouwens nog voor je vader mogen werken. Vond ze erg leuk!
    Het glazen huis met de DJs Giel, Domien en Paul hebben dit jaar aandacht gevraagd voor
    de generatie van de toekomst in oorlogs- en conflictgebieden.
    Dit jaar vanuit Heerlen. Heerlijke muziekdagen dus weer!
    Het WK handbal Dames is gewonnen door Noorwegen. Zij waren te sterk voor het
    Nederlandse team. Maar van een zilveren medaille hadden ze tot nu alleen maar
    van kunnen dromen dus eigenlijk een Topprestatie. Ze kunnen zich alsnog plaatsen
    voor de Olympische spelen in Rio in 2016 tijdens het Olympisch kwalificatie Toernooi
    in maart 2016. Ik weet niet wie dit organiseert. Zou mooi zijn als Nederland dit zou
    kunnen doen maar daarvoor zijn ze op zoek naar sponsors! …. Kunnen we misschien
    eens live kijken…. zou leuk zijn.
    Ga jij tijdens de feestdagen nog richting het noorden van CA? Zou leuk zijn als je
    zou kunnen kijken van Stanford University in Palo Alto, waar ik veel vrije tijd
    op de campus doorbracht. Echt ook heel mooi en gezellig daar! (Althans dat vond ik toen..)
    Nou Rick, je bent weer op de hoogte. Alvast Merry X-mas & a happy new year!!
    Hugs & kisses tante Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Hoi! Ik ben Rick, en ik ga naar Amerikaom daar high school te doen! Op dit profiel zet ik mijn reiservaringen!

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 42638

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

High School America!

Landen bezocht: