Model surfen, Hockey, en DJ Khaled! - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu Model surfen, Hockey, en DJ Khaled! - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu

Model surfen, Hockey, en DJ Khaled!

Door: Rick de Wit

Blijf op de hoogte en volg Rick

12 Januari 2016 | Verenigde Staten, San Clemente

Ben ik weer en ja hoor, een keertje optijd haha.

Maandag en dinsdag waren normale schooldagen waarin ik niet heel veel heb beleefd. Wel apart, wat voor mij normaal is is voor julllie best bijzonder. Het enige waar ik gewoon echt niet aan kan wennen is die hoge sokken die ze hier altijd dragen haha. Doen ze dat in Nederland nu ook?? Uit school ben ik deze dagen naar het strand gegaan, even rondgekeken of er nog golven waren, maar helaas waren die er niet heel veel. Wel hebben we wat mooie foto's gemaakt.

Woensdag heb ik wel iets bijzonders meegemaakt, een aardbeving! Een lichte maar je kon hem wel voelen, hij was 4.5 op de Schaal van Richter. Ik lag i mijn bed en opeens viel er iets van mijn kast dus ik dacht, het zal wel, maar toen opeens trilde alles. Best apart. Geen schade of iets, daar was het te licht voor. Kan ik ook weer vertellen in Nederland haha, ik heb een aardbeving meegemaakt!

Deze week zaten we in een tropische storm. Het regende keihard, en dit keer niet voor maar 5 seconden, nee dit keer de hele dag! Goed voor Californië aangezien het uitgedroogd is, maar vervelend voor ons. Als het regent kunnen we niet surfen omdat het water vies is, dus hebben we deze hele week niet met school gesurfd wat ik best wel jammer vind haha. Woensdag uit school kreeg ik ook nog een waarschuwing door m'n telefoon die iedereen met een telefoon kreeg in de omgeving: gevaar voor overstromingen! Gelukkig was het niet gebeurd haha. Wel apart die storm en de aardbevingen, maar ja ook weer meegemaakt!

Donderdag uit school ben ik met Colin en Wyatt naar het strand geweest want de golven zouden onwijs hoog zijn. Aleen het regende en het was koud dus we zijn er niet ingegaan. De golven waren wel heel hoog haha. Daarna ben ik met Colin naar zijn moeder gegaan die in San Juan woont, een plaatstje naast San Clemente. Wyatt was aan het werken en hij vroeg of ik even mee wilde. Daar heerlijk gegeten en gepraat met z'n oma, want die komt uit Ierland. Dus die wist wel iets van Nederland haha! Daarna hebben we weer met Wyatt afgesproken, en toen waren Zac en Kaitlynn daar ook, even met hun naar het strand gegaan 's avonds en weer op tijd naar huis.

Vrijdagochtend om 4:45 ging mijn wekker al weer af, veel te vroeg als je het mij vraagt maar ja. We gingen weer naar het strand. Want er was een orkaan op zee, en een aardbeving dus de golven waren heel hoog, op sommige plaatsen waren ze wel 8 meter hoog, ook waar wij heen gingen. Er was een waarschuwing gedaan naar alle surfers dat enkel ervaren surfers het water in mochten, en dat het best heftig was. Ik heb nu al zo'n 3 maanden gesurfd, dus ik vond dat ik wel een beetje ervaren was en ging er gewoon lekker in! Heel veel mensen waren vanaf de kust foto's aan het maken, maar ook in het water. Met het surfen dat ik doe weet je gewoon dat je gepakt wordt door een golf. En dan voelt het net alsof je in een achtbaan zit voor een klein minuutje, en aangezien het toch gebeurt hebben Wyatt en ik zoiets van; We pakken de hoogste wel, je wordt toch wel rondgesmeten haha. Terwijl ik in het water lag met wyatt, wachtend op een goede golf hebben we met best veel mensen gepraat. Ook met hele bekende mensen die in het water foto's zaten te maken. En ze hebben zelfs foto's van ons gemaakt! Ze hebben een paar honderdduizend volgers op instagram dus het is best wel vet dat ze ons gebruikten als een soort model haha. We zijn blijven surfen tot 10:00 ongeveer. Paar goede golven gehad, er zijn ook een paar mooie foto's gemaakt. Ik hoop die snel te krijgen haha. Daarna ben ik lekker gaan slapen want ik was kapot. Later de middag ben ik met Colin gaan chillen, hebben we even zonsondergang foto's gemaakt en daarna gingen Nina, Nate, Zac, Bryce en ik even eten. Ik ben tot ongeveer 8 uur met hun gebleven en daarna ging ik weer met Wyatt. Met Wyatt ben ik later nog naar het strand geweest met wat andere vrienden. Op het strand weer een bonfire gehouden:)

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen. Overdag zijn Wyatt en ik naar het strand (verrassend) gegaan. Want de golven waren nog steeds hoog. Aan het begin waren Wyatt en ik de enige in het water. Dus we konden elke golf pakken! Wat wel vervelend was was dat de golven niet aan de kust klapte. Golven die als het ware op het zand pas breken noem je shortbreaks, dat vinden wij de leukste golven, omdat je dat niet zo'n pokken end weer terug in het water moet zwemmen. Want als er opnieuw en opnieuw een grote golf op je valt is het soms best lastig om weer terug het water in te komen. Dat was dus vandaag het geval, verder was het wel heel leuk! Later kwamen er opeens heel veel surfers het water in, dus waren wij gestopt haha we hadden er toch al zo'n 4 uur op zitten en ik begon aardig moe te raken. Daarna gingen we terug naar huis, even douchen, op maken etc. Want we hadden een birthday party. Best wel grappig, het was een vriendin van mij van Tesoro en de vriendin als in een relatie vriendin van Wyatt's vriend. Dus we waren beide uitgenodigd haha. Het feest was op een hele vette locatie. Je hebt hier in Amerika overal plaatsen met zwembaden, golfbanen, tennisbanen, etc. Waar je gebruik van kan maken als je in de omgeving woont. Dan krijg je een sleutel en kan je er altijd heen. Zij had dus zo'n clubhuis gehuurd met een jacuzzi, een verwarmd zwembad, een barbecue plaats, 2 vuurplaatsen etc. Hele vette locatie. Wat ik vooral leuk vond aan het feest was dat ik weer veel oude vrienden van Tesoro tegen kwam. Daar zijn we rond 9 gebleven, want toen moesten we een vriend ophalen. Met die vriend, Kailash, zij we naar een ander feest gegaan, daar even gekeken maar het was niet zo leuk. Dus zijn we weer terug gegaan naar het andere feest. Dat eindigde om 11 uur. Weer terug naar San Clemente, daar even op het strand gezeten met iedereen en toen rond 12 uur weer naar huis.

Zondag hebben we weer lekker uitgeslapen. Rond 12:00 kwam Kaitlynn. Met Kaitlynn zijn we naar het winkelcentrum gegaan in San Clemente. Even wat gegeten en daarna moesten Wyatt en ik gaan. Want wij gingen naar een ijshockeywedstrijd! Het was een half uurtje hier vandaan. We waren net op tijd! We hadden hele goede plaatsen, want een van mijn vrienden heeft seizoenstickets alleen kon hij niet gaan, dus gaf ie ze aan ons! :) Hockey heeft wel een paar aparte regels als je het mij vraagt hoor! Je mag elkaar bijvoorbeeld zo hard beuken als je kan. En dan ook iedereen, niet alleen degene met de puk mag je beuken, nee iedereen haha. Ook mag je de puck vangen, en voor 2 seconden ofzo vasthouden en dan gewoon voor je neer leggen. Ook mag er gevochten worden, dan gooien ze de hockeysticks op het ijs en gaan ze gewoon te vuist. En de scheidsrechter doet er niks aan, het mag gewoon, totdat iemand knock out valt. Bizar hahah. Maar hé haken mag niet! Tijdens de wedstrijd maakte ze er een heel feest van, allemaal prijzen weggeven in vakken, rijen etc. Ook een kisscam zo nu en dan. Wat ook apart is trouwens; voor elke wedstrijd, al is het basketbal, ijshockey, football gewoon alle sporten, wordt gevraagd je pet af te doen, op te staan en je rechter hand over je hart te leggen. Dan gaan ze zingen en worden alle lichten uit gedaan en alleen een licht schijnt op de Amerikaanse vlag. Het is een lied over hoe goed Amerika is haha. Best apart. Ook werd er tijdens de wedstrijd een soldaat geëerd, hij heeft in de 2de Wereldoorlog voor Amerika gevochten, alles werd over hem verteld en toen stond iedereen op en gaf hem een applaus. Leuk dat ze dat doen. Ons team had verloren met 1-2 :(( Daarna zijn we meteen geracet naar the observatory in Santa Ana. Want we hadden kaartjes voor een concert! We kwamen daar aan en hadden met wat vrienden afgesproken die daar ook naar toe gingen. Het was het concert van DJ Khaled! het begon rond 8 uur. Maar DJ Khaled kwam pas rond 11 uur! Het was wel heel vet hoor! Ik weet niet of jullie hem kennen maar een van zijn goede liedjes is 'All I do is win' Moet je maar even opzoeken haha. En toen was ik weer laat thuis. Maar wat een topavond!

Dit was m dan alweer! Hoop dat jullie het leuk vonden! Vet om te zien dat mijn blog al zo'n 7200 is bekeken! Bedankt allemaal! Houdt mij wel erg gemotiveerd :)

C YA ALL :)

  • 12 Januari 2016 - 10:08

    Tante Tonny:

    Hi Dutchboy! Is dit eigenlijk nog wel van toepassing? Zoals ik het lees is de naam Amerikaanse beach or surfingboy meer op z’n plaats. Wat zal het straks weer wennen voor je worden hier in dit koude kikkerlandje. Maar dat duurt nog ff. Hier gaat alles z’n gangetje, dit keer weinig spectaculairs te melden. Saai eigenlijk hé? Wij kijken daarom maar weer uit naar jouw volgende blog. Nou Rick, groetjes aan je familie daar en tot blogs. Hugs & kisses Tante Tonny

  • 12 Januari 2016 - 10:08

    Oma Elsbeerepoot@gmail.com :

    Hallo Rick.
    Wat heb je weer veel beleeft deze week.
    Vond je het eng een aardbeving of realiseerde je het later pas.
    Hier is het nog steeds geen winter.
    Maar Sven Kramer is voor de achtste keer Europees kampioen geworden.
    Doe je gastouders de groeten en weer een heel fijne week.
    Liefs van oma.

  • 12 Januari 2016 - 11:30

    Mama:

    Rick! Rickert! Rickman!!!

    Dat is nu een reclame op de tv (jouw namen dus) en, mocht ik eens niet aan je denken, zo wordt ik elke dag wel even aan je herinnert! Tjee zeg, wat weer een onwijs leuke, lange en gave blog zeg! Ik ga elke dag met mijn kousen tot mijn knieën aan naar mijn werk. Nee hoor, dat zal toch niet waar zijn dat in de zomer iedereen er hier zo bij loopt! Ja, 7200 keer! Bijna dan, hij staat nu op 7198! Je wordt nog eens beroemd als schrijver zeg! Met 3 maanden ben je geeeeeeen ervaren surfer schatje! Maar goed dat ik er niet bij was!

    Zo, lekker een van-de-hak-op-de-tak reactie.

    Nou Rickman, maak er weer een mooie week van zodat we volgende week (lekker op tijd!) weer kunnen genieten van je leuke blog,

    dikke kus, ik mis je, mam!

  • 13 Januari 2016 - 08:57

    Je Lieve Nichieee:

    heeeey kanjer!!!

    wat heb jij weer een hoop meegemaakt deze week zeg! zowel spannende als onwijs leuke dingen!!

    ik heb een troost voor je: hier draagt (nog) niemand hoge sokken hoor! hahaha!

    ik hoop dat deze week weer net zo leuk wordt voor je!!

    dikke kuss xxxxxxxxxx van houtwurmm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Hoi! Ik ben Rick, en ik ga naar Amerikaom daar high school te doen! Op dit profiel zet ik mijn reiservaringen!

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 42634

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

High School America!

Landen bezocht: