So far so good :) - Reisverslag uit Ladera Ranch, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu So far so good :) - Reisverslag uit Ladera Ranch, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu

So far so good :)

Door: Rick de Wit

Blijf op de hoogte en volg Rick

09 September 2015 | Verenigde Staten, Ladera Ranch

Heehoi allemaal en hier dan eindelijk het reisverslag, ik probeer ze elke maandag te plaatsen maar m'n mobiel is stuk gegaan dus was het moeilijk om aan foto's te komen.. Heb er nu wel een paar!

Dinsdag had ik weer een schooldag, eerst 1 uur en 48 minuten (rare tijden hier) US History, toen physics en vervolgens Power walking, g e w e l d i g, echt mijn lievelingsvak hahah. je hebt elke dag van 12:17 tot 12:57 lunch pauze en dan kan je natuurlijk wat eten en zo, bijpraten met iedereen etc. Het lekkere van de school is dat alles buiten is behalve de lokalen, dus je kan lekker buiten zitten in het zonnetje (haha ja die is hier nog volop aanwezig.) na school heb ik huiswerk gedaan wat gegeten even gezwommen in ons prachtige zwembad en ben ik gaan slapen.

Woensdagochtend kon ik "uitslapen" want ik had een late start, dat heb je elke woensdag alleen begin je dan om 8:36 in plaats van 7:52 dus het is alsnog heel vroeg. Woensdag heb ik maar 2 vakken, allebei duren ze 1 uur en 48 minuten, en tussen elke les heb je 10 minuten om van lokaal te verwisselen. dus ik ben elke woensdag om 12:17 uit. (heerlijk) Daarna ben ik naar de winkels gegaan om een telefoonabonnement te halen. Die ik nu dus niet kan gebruiken omdat m'n mobiel stuk is :( toen heb ik weer gezwommen gegeten wat huiswerk gemaakt etc. Wat wel heel lekker is is dat als je je huiswerk maakt je een 10 krijgt voor je rapport, dus heb ik nu al aardig wat 10'en haha! Toen zijn we naar een villa van een huis gegaan, het huis kostte zo'n 10 miljoen dollar! daar heb ik een bruiloft voorbereid. Zoooo groot jacuzzi sauna Porsche zwembad alles! echt heel vet om daar te zijn! Daarna ben ik gaan slapen

Donderdagochtend moest ik gewoon weer om 7:52 beginnen, tot 2:45 pm . Amerikanen werken met alles anders zo hebben ze mijlen ipv kilometers, gebruiken ze de 12 uur klok (met am en pm) gebruiken ze pounds ipv kilogram, gebruiken ze feet ipv centimeter gewoon alles is anders.. ik had weer dezelfde dag als dinsdag. Het rooster van school werkt wel heel anders. Maandag heb je al je vakken 49 minuten en heb je tussen het 2e en 3e uur een turtorial, dat houd in dat je overal in de school naartoe kan gaan om je huiswerk te maken, een toets in te halen of een gymles in te halen. Dus je kan gewoon gaan doen wat je wil, ik ga meestal naar het lokaal met nieuwe leerlingen waar je je huiswerk maakt etc. Daar praat ik met Taylor Dean en nog veel meer, ook wordt ik daar dood gestalkt door een meisje, ze maakt de hele les foto's van me en doet ze in d'r verhaal. (ps wil je meer foto's zien van Amerika voeg me toen op snapchat ; ikheetrick) beest raar maar ja wat is niet raar in Amerika he.. Dinsdag en donderdag heb je je je 2e 4e en 6e uur wat voor mij US history, Physics en Power Walking is, en ben je uit om 2:45. Woensdags en Vrijdags heb je je 1e 3e en 5e uur, aangezien ik geen 5e uur heb ben ik dus om 12:17 uit. De vakken die ik die dag heb zijn Engels en Multimedia. 's avonds heb ik niet veel gedaan, eten zwemmen chillen en slapen..

Vrijdag heb ik dus school gehad tot 12:17. 's middags ben ik eerst naar San Juan hills gegaan, omdat Maud (een andere Nederlandse exchange student) een mismatch had met haar gastgezin, dus werd ze verplaatst. Ze had al snel een gastgezin gevonden, erg dichtbij mij. Dus hebben we haar bij haar nieuwe school ingeschreven en heb ik het gastgezin ontmoet, hele aardige mensen! Toen ik weer thuis was heb ik met mijn oma geskyped! GEFELICITEERD OMA :) en met de rest die daar was! 's avonds ben ik naar een footballgame gegaan tegen Mater Dei ( je spreekt het uit als Motherday) we verloren 35 -14, maar het was wel de nummer 1 dus op zich een prima resultaat :p toen ik terug ging gingen we naar in n out, het o zo bekende fastfood restaurant waar iedereen in Californië heel trots op is omdat het alleen in Californië is. en toen ik eenmaal thuis was was Maud daar, die bleef bij ons slapen omdat ze daar niet meer kon blijven, haar gastgezin wilde haar weghebben etc. niet leuk. Dus hebben we een film gekeken en daarna ben ik gaan slapen.

Zaterdag heb ik uitgeslapen en zijn we met z'n allen naar het gastgezin van Maud gegaan, toen gingen David en Denise weg en zijn ik en Maud gebleven, we hebben gezwommen met ze alle, in de jacuzzi en de hele dag werd er in een rookding vlees gerookt, wat was dat lekker zeg hahah. toen hebben we ijs gehaald en lekker Nederlandse muziek in de auto aangedaan, ze vonden het geweldig haha. toen we terug kwamen hebben we een film gekeken en zijn we gaan slapen.

Zondag ging ik naar Taylor toe want haar host mom was jarig, 's ochtends eerst even naar het strand gegaan, toen een cadeautje gekocht en toen naar Taylor toe. We hebben daar eerst even gezeten en gepraat, toen zijn we met z'n allen naar de shopping mall gegaan, hebben ze een hele luxe bank gekocht (je kon op een knopje drukken en dan werd het een soort bed :0. Toen zijn ik en Chris (de host vader van Taylor naar een hele luxe autodealer gegaan (de Tesla dealer) en heb ik een proefritje gefixt :) dus ga ik binnekort op een speciale testbaan een Tesla rijden hahaha! Daarna zijn we uiteten gegaan, we waren met een heel koppel; Host mom, Host dad, 2 kleine broertjes 1 zus en de vriend van haar zus. Heerlijk gegeten, het is wel heel veel. Wat apart is is dat je na het eten een doos krijg waar je al je overgebleven eten in kan doen en dan meeneemt naar huis. Best apart maar heel normaal hier. Toen we thuis waren gingen we nog even naar het zwembad van 6 tot 10:45 pm. Toen brachten ze me naar huis en ben ik meteen gaan slapen.

Maandag was ik lekker vrij, want het was Labor day, dus zijn we naar het strand gegaan (Newport Beach) en jeetje wat een golven! 4 á 5 meter hoog! op sommige plaatsen mocht je niet zwemmen, andere wel het was geweldig maar het is best eng haha! toen zijn we met een heel koppel vrienden wat gaan eten en nog een keer gezwommen. Toen ben ik met Jennifer gaan zwemmen en stond ze op een rog, nog nooit iemand zo hard horen schreeuwen hahah!toen zijn we terug gegaan en heb ik wat huiswerk gemaakt en ben ik lekker gaan zwemmen...

Het is nu dinsdag en ik zit bij het zwembad te barbecueën en lekker zwemmen, dit is Maud haar laatste avond hier en we hebben wat mensen die hier ook komen eten, mijn "oom" Guy en "Tante" Lori en nog veel meer. Heel gezellig! Volgende week horen jullie weer van mij! We zitten midden in een hittegolf ( jajaja ) Het is hier nu 40 graden en 19:00 hahha! heeerlijk!

Ik ben als het goed is vanaf zondag weer bereikbaar!

Bye Peeps see you next week~

Rick :)

P.S Fotos komen morgen
P.P.S Ik vind het heel leuk om te zien dat zoveel mensen dit lezen! dat doet me goed haha!

  • 09 September 2015 - 07:18

    Je Allerliefste Mammie....!:

    Heeeho Rickert!!!

    Wat heb je weer veel gedaan zeg, afgelopen week! En je begint al meer op een Amerikaan te lijken, haha!!!! Ik krijg van iedereen te horen dat je straks niet meer naar huis terug wilt, maar nergens zo goed als bij je eigen moedertje toch? ;)

    Rick, geniet van al die gekke, rara Amerikaanse dingen die je meemaakt en blijf vooral zo doorgaan met schrijven, want ik vind het superleuk om te lezen!

    Dikke kus van mij X

  • 09 September 2015 - 22:04

    Oma:

    Hallo Rick
    Wat weer een leuk verslag van jouw.
    Ik vond het skypen heel apart nog bedankt daar voor.
    Nu een fijneweek tot het volgende verslag.
    Liefs van oma.

  • 10 September 2015 - 09:40

    Marieke:

    Leuk verslag weer Rick! Erg leuk om te lezen! Vooral die 'doggybag-bag' als je uit eten bent geweest , mee naar huis nemen

  • 10 September 2015 - 10:09

    Tonny:

    Hoi Rick! Leuk man, en wat herkenbaar! Al die andere maten enzo en idd die doggy-bag. Grappig.
    Heb je al ondervonden hoe de post werkt? En hoe de krantenjongen dat doet?
    Zal het nog steeds zo zijn als 25 jaar terug? Ben benieuwd of dat nog zo gaat! Dat vond ik nl. zo grappig en handig!
    En de stoplichten?

    Je staat er weer spetterend op daar bij Newport Beach! Het maakt niet uit waar jij bent, denk? Altijd
    omringt door mooie meiden hihihi! Leuk hoor. Nou Rick geniet er van hoor, en we zijn benieuwd hoe die bruiloft was en wat je nog meer uitspookt daar.

    groetjes, hugs and kisses van Tante Tonny :-)

  • 10 September 2015 - 13:44

    Joyce :

    Jeetje Rick! Wat klinkt dit allemaal super gaaf! Ik zou ook wel heen willen haha! Nou ik vind het hartstikke leuk dat ik je op deze manier nog kan volgen met wat je allemaal uitspook haha! Verheug me al op maandag op je volgende bericht! Dikke kus van je nichtje

  • 10 September 2015 - 22:43

    July:

    Wauw rickiee, geweldig! Je maakt me jaloers met al die leuke verslagen!! Kan je niet vragen of ze in de herfstvakantie nog een slaapplekje voor mij hebben kom ik even een bezoekje brengen hahaha! Voor de rest weet ik even niks te zeggen hahah, ja dat ik echt met grote ogen je verslagen aan het lezen ben wat doe je veel! En dat weer whaaa wil ik ook en lekker zwemmen owh ik denk dat ik er vannacht over ga dromen!! Nou veel plezier en als je in de jacuzzi zit denk dan even aan mij! Hahaha dikke smakkert van mij

  • 13 September 2015 - 16:01

    Claartje Michels:

    Beste Rick,
    heerlijk om je blog te lezen en de foto's te zien. Een mens zou er jaloers van worden, wat een zaligheden allemaal! Voor mij extra leuk omdat ik zo een beetje meekrijg in wat voor omgeving Maud zit ;-) Bedankt. Groet, Claartje, de moeder van Maud.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Hoi! Ik ben Rick, en ik ga naar Amerikaom daar high school te doen! Op dit profiel zet ik mijn reiservaringen!

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 42667

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

High School America!

Landen bezocht: