Winter Break week 2! - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu Winter Break week 2! - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Rick Wit - WaarBenJij.nu

Winter Break week 2!

Door: Rick de Wit

Blijf op de hoogte en volg Rick

07 Januari 2016 | Verenigde Staten, San Clemente

Heehoii

Laat, ja ik weet het haha. Zal wel vaker voorkomen ik was zo moe de laatste 2 dagen. Sorry maar hier is hij dan haha. Week 2 van mijn winter vakantie!

Maandag heb ik heerlijk uitgeslapen haha! ´s Middags hadden de Broncos, een American Football team uit Denver, Colorado, een wedstrijd.
Door Denise ben ik al helemaal een Bronco fan geworden dus die wedstrijd gingen we kijken. Het was een hele belangrijke wedstrijd, want als ze deze wedstrijd wonnen, en dan volgende week ook konden ze naar een soort van WK finale gaan. Want man man man wat is het een ding hier Football. Van donderdag tot maandag worden er wedstrijden gespeeld. Dus elke dag is het bijna wel op onze TV, en de andere dagen is er gewoon Basketbal haha! Gelukkig hadden ze gewonnen, en wat is het toch grappig om te zien hoe Robert uit z´n dag gaat, hij wordt helemaal gek haha! We zitten nu te kijken voor kaartjes voor die hele grote wedstrijd, maar de goedkoopste tickets zijn 4000 Dollar per persoon, en da zit je heel hoog helemaal achterin. Om een redelijke plek in het stadion te kopen moet je al snel 20.000$ neerleggen. B-I-Z-A-R.
's Avonds zijn we nog even met wat vrienden naar het strand gegaan, even een vuurtje gemaakt, want dat is hier wel legaal haha. en lekker daar gezeten.

Dinsdag hebben Wyatt en ik met z'n 2en eigenlijk de hele dag rondgereden en hopen dat er wat golven waren. Ze waren niet heel hoog die dag dus dat was niet echt gelukt. Toen zijn we maar naar wat vrienden gegaan die wat verder weg wonen. Daarna zijn we naar wat privé stranden gegaan om wat foto's maken. 's Avonds zijn we met wat vrienden wat gaan eten bij een best grappig restaurantje, het was een soort vissersrestaurant. Wel geinig. Wat ik nog steeds apart, maar wel heel handig vind is dat je maar 1x drinken hoeft te kopen. En dan krijg je gewoon onbeperkt refills. Ook water is gewoon altijd overal gratis. Ze zijn hier wel wat guller dan in Nederland. 's Avonds zijn we naar een strand gegaan waar je op een grasheuvel de zonsondergang kan zien. Vroeger kon ik dat soort dingen nooit waarderen, maar het is hier wel echt heel gaaf.

Woensdag de 30ste van December, en nog geen vuurwerkje gehoord. Apart, want het is illegaal hier. het enige dat hier legaal is zijn van die kleine pistooltjes waar confetti uitkomt, en op de verpakking van die dingen doen ze net alsof het dynamiet is. Op je 16e mogen rijden maar een rotje afsteken is illegaal, hahaha. We hebben deze dag niet heel veel gedaan, lekker uitgeslapen, daarna even met vrienden afgesproken, op tijd naar huis want morgen was het dan zover, oudjaarsdag!

Donderdag, Oudjaarsdag! Mijn eerste ooit in een ander land, en wat was het anders. Om 7:00 zijn we al opgestaan, want we gingen weer even go karten! 2,5 uur rijden en daar waren we weer, in de middle of nowhere. Ik denk dat echt niemand van deze racebaan weet, want ik heb er nog nooit iemand gezien behalve wij haha. De karts weer helemaal klaar gemaakt, en toen gingen we weer lekker racen. Het is echt wel een van de vetste dingen die ik hier doe. We hadden deze keer een meter op onze kart en mijn topsnelheid was 86 mph, dat is omgerekend 139 kmh, onwijs hard hahah! Gelukkig ben je goed beschermt, helm op, nek beschermer, rib beschermer, en een racepak. Het voelt echt zo hard, vooral omdat we zo laag bij de grond zijn haha. We gingen weer racen tegen elkaar. En het ging best goed. We deden 20 rondjes en Wyatt heeft me maar 1x ingehaald. Klinkt heel zielig, maar hij doet het al sinds zijn 5e, en hij is niet te vergeten Staatskampioen van Californië haha. Ik heb ook nog even geracet met een gopro op mijn helm. ik hoop dat ik dat filmpje snel krijg en dan zal ik hem even op mijn facebook zetten :)
Toen we terug kwamen zijn we even gaan chillen. En daarna zijn we naar Mission Viejo gegaan. Want daar gaf een van onze vrienden een feest. Want ja ik heb niet echt het gevoel dat oud en nieuw een groot ding is hier, het is meer gewoon naar feesten gaan denk ik. Dus eerst gingen we daarheen, toen rond 9 uur zijn we naar wat oude vrienden van mij gegaan van Tesoro, en daarna zijn we terug gegaan naar San Clemente, want daar was een ander feest. Daar zijn we gebleven tot 23:50, daarna zijn we naar, jawel, een ander feest gegaan. We kwamen aan om 23:55. Er waren heeel veel mensen. We zijn af gaan tellen voor de laatste 10 seconden. Daarna iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst en nog een uurtje door gefeest. Ik zou zeggen dat deze dagen in Nederland leuker zijn, ook was het wel apart om helemaal geen vuurwerk te hebben gezien. Misschien ook maar goed voor mij haha :P. Daarna lekker gaan slapen!

Vrijdag hebben we niet veel gedaan, wat ook apart was is dat ik helemaal geen familie heb gezien om gelukkig nieuwjaar tegen te zeggen of zo haha. Lekker uitgeslapen en heerlijk om wakker te worden met beide armen onbeschadigd hahaha. 's Middags zijn we met 2 vriendinnen van ons naar het strand gegaan. Nee geen nieuwjaarsduik haha, gewoon lekker op 1 januari in m'n korte broek naar het strand. Het was niet al te warm, maar warm genoeg voor een korte broek haha.
's Avonds zijn we naar Brandon, een van mijn oude Tesoro vrienden gegaan, daar even gezeten en toen zijn we naar een andere vriendin van mij gegaan van Tesoro. Ze stuurde me het adres en jezus, wat een huis. Ik heb grote huizen gezien, maar dit was echt bizar. de totale oppervlakte van het huis was 5 acres, dat is iets meer dan 20.000 vierkante meter. We kregen 'even' een rondleiding. 2 garages, 9 auto's, een kleine golfbaan, een zwembad met een lazy river een glijbaan en rotsen om vanaf te springen, een jacuzzi voor 18 man, 1 grote schildpad die een veld had dat groter dan mijn huis hier is, 2 normale schildpadden, een boomhuis, een rivier die door het huis stroomt, een brug over de rivier, een kippenhok, nog een kleiner huis, een soort van bad waar een krokodil in zit, en alsof het niet gekker kan; een huisje dat heel koud was voor een pinguïn. Want ja, blijkbaar kan je online een pinguïn kopen. Dat had ze dus gedaan maar dat vonden haar ouders later toch niet zo leuk hahah. Ze had ons niet eens alles laten zien want het was zooo groot. Beveiliging overal, ze woonden in een gated community, en hun hele huis was ook nog eens omsingeld door een hek. Echt te bizar voor woorden dat huis. Dus dat was wel even leuk om te zien haha.

Zaterdag zijn we met een vriend naar San Diego gegaan, want ik ben daar nog nooit geweest, en het is maar 40 minuutjes van ons huis haha. We zijn eerst naar een heel groot winkelcentrum gegaan. Daarna zijn we even downtown gaan lopen. Was wel vet, kan ik ook weer van mijn lijstje afstrepen haha! Even geluncht, en daarna zijn we over een hele vette snelweg gereden, het was een soort van hele hoge brug, je kon vanaf die brug de haven zien, en de hele stad. Heel mooi en vet om te zien. Aan de andere kant was een soort van park waar we wat foto's hebben gemaakt. Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons huis. Daar zijn we zo'n 10 minuutjes gebleven want we gingen weer naar een feest. Dit keer een surprise party voor Izzy. wel grappig om daar ook weer deel van uit te maken. Het feest begon rond half acht zonder haar, en rond 8 uur kwam ze eraan. Iedereen was stil toen ze de oprit op kwam rijden, en toen ze binnen kwam begon iedereen te schreeuwen, echt fantastisch, zoals je altijd ziet in van die films maar nu ook echt meegemaakt haha!
Het feest verder was best saai dus zijn we naar een ander feest gegaan. Daar zijn we gebleven tot rond een uur of 1 en toen weer lekker naar huis!

Zondag, de laatste dag van de vakantie :( wat ging het toch snel voorbij. Vandaag hadden we niet veel gedaan. Uitgeslapen en de hele dag football gekeken. 's Avonds ben ik nog naar Dean en Jasmine gegaan, 2 vrienden van Tesoro. Weer eens een kijkje genomen in Ladera haha!

Ik wil iedereen een gelukking & gezond 2016 wensen! Ik hoop dat dit een top jaar wordt, en dat komt voor mij zeker goed.

Nog 10 dagen en dan zit ik alweer halverwege. Wat vliegt de tijd voorbij.

Bedankt voor het lezen en ik zie jullie volgende week weer!

CYA


  • 07 Januari 2016 - 10:10

    Oma Elsbeerepoot@gmail.com :

    Hoy Rick.
    Allereerst een gezond en mooi jaar. Dat zal zeker wel lukken .
    Hier is het nog steeds te zacht voor de tijd van het jaar.
    In Groningen Friesland en Drente is heel veel ijzel ,er gebeuren vele ongelukken.
    Rick weer een goede week en ik kijk uit naar je volgende blog.
    Liefs van oma.

  • 07 Januari 2016 - 10:26

    Mam:

    Goedemorgen Rick!!!

    Ook van mij natuurlijk nog de allerbeste wensen en een fantastisch jaar toegewenst in California. Man, man, man, jij zit echt van feessies aan elkaar vast denk!!! Maargoed dat het allemaal alcoholvrije feestjes zijn, anders had je dit nooit volgehouden!

    Wat een huis zeg!!! En een pinguin? Haha, zie het al voor me dat hij als pakketje bezorgd wordt!

    Rick, ik lees je blogs elke keer met een lach op mijn gezicht, het is of ik je hoor praten!

    We kijken alweer uit naar je volgende verhalen, o.a. over de aardbeving die je gister hebt meegemaakt!

    dikke knuffel, veel kusjes en liefs van mams!

  • 07 Januari 2016 - 11:28

    Joyce Houtman:

    heeey lieve neef!

    wat een mooi verslag weer! En ook voor jou de allerbeste wensen! ik heb een borrel op je gedronken hoor! wel gek zo in het dorp zonder jou zeg! maar ben ook wel blij om te horen dat er niks met je armen was dit jaar! haha

    dat huis waar jij bent geweest! O MY GOD dat klinkt echt geweldig.. over tien dagen zit je al weer halverwege, je zegt dat wel leuk maar ik heb het idee dat je daar niet meer weggaat hahah!!

    Nou Rick, ik ga je volgende blog weer met alle liefde lezen!! Dikke kus van je nichhiee

  • 07 Januari 2016 - 12:35

    Tante Tonny:

    Hi dutchboy, jij ook nog een gelukkig nieuwjaar. En dat het maar veel mooie dingen zal opbrengen.
    Als ik jou verhaal lees, komt dat wel goed.
    Ja zoals wij hier de voetbal hebben hebben zij daar de Football. Ik herken t fanatisme. Wacht maar tot de Superbowl er is Rick, dan zul je feest hebben…
    Helaas voor jou maar hier was er weer volop vuurwerk. Mooi hoor! Volgend jaar maar weer Rick.
    Man man, jij komt ook alleen maar in de Elite buurten denk? Gaaf hoor zulke huizen. Daar kunnen wij alleen maar van dromen, toch?
    Het Noorden van Nederland is in de ban van IJzel. In Groningen, Friesland en Drenthe kan er op de straat geschaatst worden. Code rood van het weeralarm is van kracht wat inhoudt dat men geadviseerd wordt om niet de weg op te gaan. Daar zijn dan ook de scholen al de hele week gesloten. Jammer voor ons maar hier staan de schaatsen nog steeds in t vet….
    Petten was weer in t nieuws; een brokkenpiloot stortte met zn vliegtuig in zee. n Klus voor de KNZRM maar helaas de duitse piloot is nog steeds niet gevonden. De brokken van zijn toestel wel….
    Nou Rick verder weinig spectaculairs te melden, wij kijken dan ook weer graag uit naar jouw interessante verhalen. Take care! Groetjes Tante Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Hoi! Ik ben Rick, en ik ga naar Amerikaom daar high school te doen! Op dit profiel zet ik mijn reiservaringen!

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 42675

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

High School America!

Landen bezocht: